Franciaországot és Belgiumot követve, hamarosan Luxemburgban is
elsötétülnek az autópályák egyes szakaszai éjfél és hajnali 6 óra között. A
közlekedésért felelős tárcavezető évi több százezer eurós megtakarítást remél a
lámpaoltástól. Hozzátette azonban, hogy a legveszélyesebb szakaszokon, valamint
a le- és feljáróknál nem „csavarják ki” a körtéket, mert a biztonság
előbbrevaló a takarékosságnál.
Az intézkedéstől várt megtakarítás azonban eltörpül a balesetekből származó
károk összegétől. Szakemberek számításai szerint a közlekedési balesetek az
ország bruttó össztermékének 2 %-ába kerülnek.
Az utak biztonságáért felelős szervezet, a Sécurité Routière igazgatója úgy
véli, hogy a döntés mögött egészen más okok állnak. Paul Hammelmann szerint ez
inkább környezetvédelmi intézkedés, például a fényszennyezés csökkentése.
Ugyan pontos menetrend még nem készült, de az már világossá vált (ha az
autópályák nem is), hogy az első fények az ország fővárosát a második
legnagyobb településsel, Esch-sel összekötő autópályán alszanak ki.
A Luxemburggal szomszédos Belgium autópálya hálózata nem csak a legsűrűbb
talán az egész világon, de az ország éjszaka könnyen felismerhető az űrből
készült felvételeken; szinte valamennyi autópálya és gyorsforgalmi út ki van
(volt) világítva. Ennek oka a biztonságon túlmenően állítólag az, hogy az
atomerőművekben előállított energia, lévén nem tárolható, így a túltermelést
inkább erre fordították, mint hogy kidobták volna az ablakon.
No comments:
Post a Comment