Tuesday, March 18, 2014

Éljen a legújabb terv!



Írtam már villamosról és drótkötélpályáról, amelyek hosszabb-rövidebb ideje (évtizedek óta illetve néhány hete) alternatívái a luxemburgi tömegközlekedés javításának.

2018-ra azonban beelőzhet a sikló, ugyanis a Kereskedelmi Kamara elnöke éppen ma nyilatkozta, hogy a villamos még egy 5 éves út eredménye lehet. A közlekedési miniszter viszont heteken belül be kívánja nyújtani a parlamentnek a sikló tervét.

Az ötlet, amely nem először merül fel, egyébként egyáltalán nem az ördögtől való, nagyon is reális és ésszerű. A (korábban már Piros-hídként is aposztrofált) Charlotte-híd lábánál kialakítandó vasútállomást kötné össze a Kirchberggel, ahova naponta ezrével zúdulnak az uniós intézmények dolgozói. Közülük sokan érkeznek vonattal (főleg az ingázó franciák és belgák), akik ma a főpályaudvaron kénytelenek átszállni. Innen busszal mennek a munkahelyükre, keresztülszelve a forgalmas, dugókkal teli belvárost – mondhatni tesznek egy jókora kitérőt.

Kíváncsian várom a terveket, mert a sikló nem csak meredek (az legyen is, hiszen az a természete), de hosszú is. Szemben a Budavári siklóval ez nem túrista látványosságnak készül, így igen hosszú szerelvényeket kíván az óriási tömegek mozgatására, mivel a működési elvénél fogva ugyebár csak két vonatból állhat.

Azért én drukkolok: hajrá villamos, hajrá drótkötélpálya, hajrá sikló, együtt talán könnyebben harcoltok a busz hegemóniája ellen!

Kitartó olvasóimnak pedig üzenem, hogy egy esetleges metró, vagy lóvasút „kitérőt” követően írok én még az autóbusz alkonyáról. Maradjanak velem!

No comments:

Post a Comment